آبشار زرد لیمه
نوشته شده توسط : hsi

در ایران پدیده های طبیعی گوناگونی وجود دارند که دارای این ویژگی ها هستند و یکی از مکان هایی که در استان چهار محال بختیاری و شهرستان اردل قرار دارد، آبشار زرد لیمه به شمار می رود، این آبشار در محلی قرار گرفته که دسترسی به آن بسیار سخت است.

معرفی آبشار زرد لیمه

معرفی آبشار زرد لیمه

در این بخش از مجله مستر بلیط در مورد یکی از پدیده های طبیعی با شما صحبت خواهیم کرد که در شهرستان اردل استان چهار محال بختیاری قرار دارد. شهرستان اردل یکی از شهرستان های استان چهار محال و بختیاری به شمار می رود که مرکز آن هم شهر اردل است. در مورد وجه تسمیه نام آن گفته می شود که کلمه ارد به معنی مقدس است، مثل اردکان یعنی معدن مقدس و اردل متشکل از دو کلمه ارد+ اله است که اله نیز به معنای کوه کوچک یا تپه به شمار می رود و معنای اردل تپه مقدس می شود. وجود یک تپه در محله قدیم اردل که امامزاده ای در آنجا مدفون است این موضوع را بیشتر روشن می کند. این شهرستان از جاذبه های طبیعی گوناگونی برخوردار است که آبشار زرد لیمه یکی از آنها به شمار می رود. این آبشار را عریض ترین آبشار ایران می دانند که در دره ای به همین نام قرار گرفته است. در مورد نام این آبشار می گویند که زرد به معنای بلندی است و لیمه نیز معنای پایین دست می دهد. که آن را می توان اینگونه تعبیر کرد که آبی که از بالا دست به پایین می ریزد را نشان می دهد. یکی از ویژگی های آبشار زرد لیمه این است که یکی از سرچشمه های رود کارون محسوب می شود. این آبشار در مسیر کوچ عشایر این ناحیه قرار دارد به طوری که قسمت بالای آن ییلاق و قسمت پایین آن قشلاق عشایر به شمار می آید.

راه های دسترسی به آبشار

در بخش های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که این آبشار یکی از پدیده های صعب العبور به شمار می رود. پس برای رفتن به این آبشار باید آمادگی لازم را داشته باشید. برای اینکه به این آبشار بروید می توانید در ابتدا بلیط اتوبوس را به صورت آنلاین از مستر بلیط خریداری کنید و خود را به شهر اردل برسانید. سپس با کمک وسایل حمل و نقل عمومی به ناحیه دیناران بروید و قسمتی از مسیر را نیز باید پیاده طی کنید. اگر هم با خودرو شخصی سفر می کنید از همان ابتدا به سمت دیناران حرکت کنید و ماشین را در جایی پارک کنید و باقی مسیر را هم پیاده بروید.

https://mrbilit.com/mag/zard-limeh-waterfall/





:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: